Yhdistyksen maksut

Yhdistyksen vuosikokous vahvistaa  kuluvan vuoden

• toimintasuunnitelman,
  • tulo- ja menoarvion sekä
  • liittymis-, jäsen- ja kannatusjäsenmaksut sekä vuokrat ja mahdolliset lisäkustannukset (mm. huolto/akuutit korjauskulut)

Toimintamaksu helmikuussa

Toimintamaksu laskutetaan helmikuussa. Se koostuu seuraavista eristä:

• jäsenmaksut - Helsingin Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö ja Suomen Siirtolapuutarhaliitto
  • jäsenmaksu - OSPY:n osuus
  • alueen hoito- ja kunnossapitomaksu
  • sähkön perusmaksu = yhteisen sähkön kulutus
  • vesimaksu
  • jätehuolto (ml. jätevedet ja risut)

Palstavuokra laskutetaan heinäkuussa

Palstan vuosivuokran laskutapa on vuokrasopimuksen ensimmäisessä pykälässä. Palstavuokra on sidottu viralliseen elinkustannusindeksiin.

Kunkin kalenterivuoden vuosivuokra perustuu edellisen kalenterivuoden keskimääräiseen elinkustannusindeksiin. Tilastokeskus julkaisee kalenterivuoden alkupuolella edellisen vuoden indeksin, jonka perusteella vuokra voidaan laskea.

Viljelijät saavat tiedon neliövuokrasta vuosikokousmateriaalin mukana.

Erillisten viljelypalstojen vuosivuokrasta päättää yhdistyksen vuosikokous. Maksut peritään samalla laskulla mökkipalstan vuosivuokran kanssa.

Lisäpalstan vuosivuokra on 20 euroa, Akilleijanpolun mökkipihan yhteydessä olevista lisäpalstoista veloitetaan 35 euroa.

Sähkö laskutetaan kaksi kertaa vuodessa

Palstavuokran yhteydessä laskutetaan sähkökulutus alkuvuoden osalta. Loppuvuoden sähkökulutus laskutetaan seuraavan vuoden alussa. Tähän loppuvuoden laskuun lisätään mahdolliset muut laskutettavat ostot (hiekka, sora, jätelavakuormat).

Muut maksut

• liittymismaksu uusille jäsenille (700 €)
  • tyyppipiirustuksista peritään 300€ maksu uuden mökin rakentajilta

Tiedustelut: info@ospy.fi